Zásady poskytované služby
Zásady poskytovaní služby zachycují a vyjadřují hodnoty, kterými se řídí pracovníci při poskytování služby.
Vycházíme z těchto zásad
- Respekt k osobnosti uživatele
Vycházíme z principu zachování důstojnosti, úcty a respektu k uživateli (DUR). Vnímáme uživatele takového, jaký je.
- Individuální přístup
Poskytujeme sociální službu uživateli tak, aby odpovídala jeho přáním, potřebám a požadavkům (služba ušitá na míru s nezbytně nutnou mírou podpory).
- Podpora samostatného rozhodování
Podporujeme uživatele v tom, aby se uměl sám rozhodnout a dle svých možností podstoupit přiměřené riziko (jeho rozpoznání, přijetí a bezpečné zvládnutí).
- Podpora soběstačnosti uživatele
Podporujeme uživatele v tom, aby byl co nejvíce soběstačný (s přihlédnutím k limitům zdravotního postižení, možnostem a schopnostem uživatelů).
- Týmová spolupráce
Klademe důraz na dobře fungující tým osob, které se podílejí na průběhu poskytování služby.
Služba obsahuje tyto základní činnosti
- Základní sociální poradenství.
- Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu.
- Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu.
- Poskytnutí stravy.
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti.
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
- Sociálně terapeutické činnosti.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Služba obsahuje tyto fakultativní činnosti